Super-regionalne centra sa na ogól "zakotwiczone" w co najmniej czterech glównych dzialów sprzedazy detalicznej. Te ogromne budzety reklamowe handlowców, reputacji i wielkosci, które generuja znaczny ruch na zakupy. Anchor czesto popyt najemców i odbierania koncesji czynsz, moga nawet budowac wlasne i swoich wlasnych budynków na miejsce podarowane przez autora, aby przyciagnac ich do centrum. W zakresie czynsz, kotwice zazwyczaj oferuja tylko break-even korzysc autora, jednak czesto sa one kluczem do sukcesu innych detalistów, którzy placa wyzsze czynsze w celu uzupelnienia koncesji kotwic.
Oprócz kotwicy domów towarowych, wielu innych lokatorów przyciaga do centrów super-regionalnych. Z 10 najczesciej wystepujacych najemców centrum (po domów towarowych), wymienione w kolejnosci ich wystepowania, sa
gotowy kobiet-to-wear sklepy
sklepy z bizuteria
szybko carryout Restauracje
sklepy z odzieza meska
sklepów damskie buty
sklepy specjalistyczne ubrania dla kobiet
sklepy obuwnicze rodziny
karty i sklepów z upominkami
domów towarowych
Ubrania specjalne - unisex sklepów odziezowych
Projekt super-centrum regionalne sa czesto krytyczne dla sukcesu niz kotwica sklepów i lokalnych przedsiebiorców. Takich lokatorów sie ryzyko, jakie musza od ruchu pieszego miedzy kotwic. Czworokatnych wzór tworzy maksymalnego ruchu do lokalnych sklepów. Jesli zawiera najemców centrum, takich jak restauracje czy kina, które tworza wlasne ruchu drogowego, centralnej lokalizacji na sciezce dla pieszych jest mniej krytyczny. (Czesto, restauracji i kin beda segregowane, jesli to mozliwe, poniewaz czesto powoduja zatory i smieci, które sa niewygodne dla innych lokatorów).
Oprócz wyzszych czynszów za metr kwadratowy wynajetej powierzchni, detalistów zaplacic wiecej, by dzialac w super-regionalnym centrum handlowym, niz dzialac na swiezym powietrzu lub "tasmy" centrum handlowe. Jest to przede wszystkim dlatego, najemców centrum musza zaplacic proporcjonalnego udzialu kosztów ogrzewania, chlodzenia i czyszczenia przestrzeni zamknietej dla ruchu kolowego.
No comments:
Post a Comment